NCAP - conducere asistata
Vehicule și Inovație

Mașinile care au trecut noile teste EuroNCAP la sistemele de asistență rutieră

Euro NCAP a publicat recent notele pentru conducerea asistată după testarea a șapte mașini echipate cu Highway Assist.

Cea mai bună performanță generală din acest lot a fost constatată la BMW iX3, cu calificativul „Foarte bine”. Alte două modele, Ford Mustang Mach-E și CUPRA Formentor, au obțin nota „Bine”. Sistemele de asistență ale lui Polestar 2 și Hyundai IONIQ 5 sunt calificate drept „Moderat”, în timp ce Toyota Yaris și Opel Mokka-e oferă sisteme „Entry level”.

Sistemele de asistență pe drum îl ajută pe șofer să mențină o viteză constantă, să păstreze o distanță de siguranță față de mașina din față și să mențină vehiculul în centrul benzii, combinând Control Adaptiv al Deplasării (ACC – Cruise Control Adaptiv) cu Centrarea Benzii (LC – Lane Centering). 

Sistemele de asistență pe autostradă sunt concepute pentru a ajuta șoferul, nu pentru a prelua controlul, iar șoferul este de așteptat să țină mâinile pe volan și ochii pe șosea în orice moment. Din acest motiv, Euro NCAP testează nu numai capacitatea mașinii de a asista și de a promova o conducere mai sigură, ci evaluează și modul în care sistemul angajează șoferul și, dacă se întâmplă ceva neașteptat, ce rezervă de siguranță este oferită de vehicul, transmite Euro NCAP într-un comunicat de presă.

Tehnologia, oferită pentru prima dată pe vehiculele premium, a devenit populară în ultimii ani și este acum disponibilă pentru mașini din toate categoriile, deși cu grade diferite de sofisticare și la diferite puncte de preț. În rundele sale anterioare de teste de conducere asistată din 2018 și 2020, Euro NCAP a constatat că unele vehicule au promis mai mult decât ar putea oferi, ceea ce sugerează, prin denumirea lor și interacțiunea cu șoferul, că oferă mai multă automatizare decât erau capabile să facă. 

Toate mașinile testate în această rundă oferă însă un echilibru între competența de asistență – gradul în care sistemul îl poate ajuta pe șofer – și implicarea șoferului – măsura în care șoferul simte că trebuie să păstreze controlul și să nu se decupleze din conducere. sarcină.

„Acest echilibru între asistență și implicare este crucial. Mașinile nu sunt încă capabile să conducă complet automat, iar șoferii nu ar trebui induși în eroare să creadă că așa sunt. Rapoartele din America au evidențiat problemele foarte grave care se pot întâmpla atunci când oamenii au o așteptare nerealist de mare. a ceea ce pot oferi astfel de sisteme și atunci când mașina în care se deplasează nu încearcă în mod activ să-i readucă în buclă.Suntem încântați că producătorii reprezentați în această rundă de teste arată clar nivelul de sprijin pe care îl pot oferi”

Michiel van Ratingen,
secretarul general al Euro NCAP

iX3, varianta electrică a gamei BMW X3, are ca standard un nou set de senzori care oferă un nivel foarte bun de conducere asistată. Același set de senzori este oferit opțional pe X3-urile cu motor cu combustie. Polestar 2 a obținut o nota moderată, limitată de performanța sa în Asistența vehiculelor. Polestar va efectua o actualizare OTA (over-the-air) a software-ului mașinii foarte curând, iar Euro NCAP așteaptă cu nerăbdare să evalueze vehiculul modernizat în viitorul apropiat.

Gama de mașini testate a demonstrat prevalența în creștere a conducerii asistate în spectrul categoriilor de vehicule. Sistemele entry level, deși oferă mai puține 2 funcționalități decât cele mai sofisticate, oferă totuși șoferului un nivel util de sprijin, iar faptul că sunt oferite pe mașinile care vând volumul arată direcția de mers pentru conducerea automată.

Testele Euro NCAP sunt stabilite pe un context legislativ în schimbare rapidă. Tehnologia se dezvoltă foarte repede, iar gradul de automatizare care este permis și ce măsuri trebuie să ia mașina atunci când, de exemplu, încearcă să predea controlul înapoi unui șofer care nu răspunde. Testele viitoare ale Euro NCAP vor lua în considerare aceste modificări de reglementare.

Despre Euro NCAP

Euro NCAP organizează teste de impact și siguranță pe vehicule noi și oferă consumatorilor de autovehicule o evaluare realistă și independentă a performanței de siguranță a unora dintre cele mai populare mașini vândute în Europa. Înființată în 1997 și susținută de mai multe guverne europene, organizații de autovehicule, consumatori și asigurări, Euro NCAP a devenit rapid un catalizator pentru încurajarea îmbunătățirilor semnificative ale siguranței noilor design-uri. 

Evaluările Euro NCAP se aplică strict vehiculelor cu specificații oferite în Europa. Evaluările nu se aplică neapărat modelelor oferite în alte regiuni, chiar și atunci când sunt vândute sub un nume identic, deoarece specificațiile de producție și echipamentele pot varia.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.