cascadeprotectie-sigurantarutiera

Purtarea unei căști de protecție de către motocicliști reduce riscul de afectare a creierului – care duce, în multe cazuri, fie la moarte, fie la dizabilități mintale – cu 70%. Aceasta este o prioritate, în special în unele țări din Asia de Sud-Est și Africa de Vest, unde motocicletele reprezintă până la 75% din totalul vehiculelor înmatriculate.

Utilizarea căștilor de protecție este mai dificil de aplicat decât utilizarea centurilor de siguranță. Într-adevăr, utilizatorii trebuie să cumpere mai întâi o cască, care costă aproximativ 10 USD și a cărei calitate trebuie certificată conform unui standard național convenit. Stimulente guvernamentale, cum ar fi redevența fiscală privind vânzarea de căști, ar trebui să fie luate în considerare în țările cu venituri reduse. O altă inițiativă utilă ar fi încurajarea magazinelor de motociclete să vândă căști împreună cu motocicletele.

Deși căldura este un factor major în multe țări, oferta de căști de protecție accidentală „tropicală” este încă inadecvată. De asemenea, utilizatorii tind să ofere mai multe scuze pentru că nu poartă o casca, cum ar fi „mă împiedică să văd / auz”; „Este urât”, sau „mi-a încurcat părul”.

Ca și în cazul altor factori de risc, este util să explicăm publicului faptul că este important să poarte căști de protectie și să îi furnizam arhivele științifice înainte de a face căștile obligatorii.

Purtarea centurilor de siguranță pe scaunul din față și căștile de protectie sunt deja obligatorii în majoritatea țărilor, dar regulile sunt prost aplicate în aproximativ 70% din acestea.

Comportament uman – Măsuri pentru Siguranţa Rutieră

Share: