Mercedes-Benz-conducere-automata
Stiri Externe,  Vehicule și Inovație

Germania aprobă în premieră sistemul de conducere automată – fără mâini pe volan – al Mercedes Benz

Autoritatea Federală de Transport Auto din Germania a aprobat sistemul de conducere semi-autonom al Mercedes-Benz, deschizând calea pentru ca subsidiara Daimler AG (DAIGn.DE) să înceapă să ofere sistemul său Drive Pilot la nivel internațional.

DRIVE PILOT va fi disponibil pentru prima dată pe modelele Mercedes-Benz S-Class în prima jumătate a anului 2022. Sistemul extrem de automatizat îi permite șoferului să se concentreze asupra altor activități în timp ce mașina echipată cu tehnologie circulă în trafic intens, a declarat joi Mercedes-Benz într-un comunicat, citat de Reuters.

Autoritatea Federală de Transport Auto (KBA) a aprobat sistemul pe baza cerințelor tehnice stabilite în reglementările Națiunilor Unite.

Dincolo de reglementările ONU privind cerințele tehnice, țările trebuie să adopte o legislație care să clarifice unde și cum pot fi utilizate astfel de sisteme, precum și aspectele legate de răspundere.

De îndată ce legislația din China și Statele Unite va fi implementată, Mercedes-Benz va oferi sistemul și pe acele piețe, a adăugat Schaefer.

Aprobarea Germaniei înseamnă că Mercedes-Benz poate oferi Clasa S cu Drive Pilot clienților din Germania în prima jumătate a anului 2022.

Astfel de sisteme automate de Nivel 3 sunt permise în Germania din 2017. Potrivit Mercedes-Benz, există peste 13.100 de kilometri de drumuri potrivite pentru sistemul Drive Pilot în Germania.

KBA a aprobat sistemul pentru viteze de condus de până la 60 km/h, dar încă nu a decis dacă va da undă verde pentru viteze de până la 130 km/h sau un asistent de schimbare a benzii care ar automatiza depășirea unei alte mașini.

Cum funcționează sistemul

DRIVE PILOT folosește pentru funcționare un sistem bazat pe tehnologia de scanare laser LiDAR (light detection and ranging), dar are și o cameră în lunetă și un microfon, care vor fi ambele folosite pentru a detecta vehiculele de urgență care se apropie prin recunoașterea luminilor albastre intermitente și a sirenelor.

Există, de asemenea, un senzor de umiditate în compartimentul roții, folosit pentru detectarea condițiilor de condus alunecoase sau umede.

O hartă digitală HD va transmite către DRIVE PILOT informații despre geometria drumului, profilul rutei, semnele de circulație și evenimentele de trafic neobișnuite, inclusiv accidente sau lucrări rutiere, ajutând la luarea deciziilor informate și logice pe parcursul funcționării vehiculului.

Dacă șoferul nu reușește să reia controlul atunci când este solicitat, mașina va încetini automat până la oprire și va activa luminile de avarie, explică oficialii Mercedes. Drive Pilot va efectua, de asemenea, un apel de urgență și va debloca ușile și ferestrele pentru a oferi acces salvatorilor în cazul unei situații de urgență, a menționat producătorul auto.