
Volvo anunță lansarea sistemului de conducere automată Ride Pilot
După ce Mercedes a anunțat implementarea tehnologiei Drive Pilot pe modele sale, Gigantul Volvo Cars și producătorul de senzori pentru conducere autonomă Luminar Technologies Inc au anunțat că un sistem de conducere hands-free numit „Ride Pilot” va fi lansat pentru prima dată în California, fără a preciza o dată anume.
Volvo intenționează să aplice tehnologia de conducere autonomă pentru anumite modele ale sale. Caracteristica va permite mașinii să preia complet sarcina de conducere în unele situații limitate. Această tehnologie va fi introdusă într-un SUV complet electric pe care Volvo îl va anunța în cursul acestui an, scrie Reuters.
Volvo intenționează să ofere clienților funcția de conducere autonomă ca un upgrade de abonament, odată ce vehiculul va fi funcțional. Alexander Petrofski, vicepreședinte pentru strategie la Volvo, a declarat, în timpul unei conferințe de presă la Consumer Electronics Show, că mașina va fi pusă în vânzare în 2023, dar Volvo nu a stabilit o dată la care Ride Pilot va fi disponibil.
În schimb, Volvo spune că Ride Pilot nu va fi activat pentru clienți până când nu va fi supus unui „protocol strict de verificare și testare”.
Oficialii Volvo au precizat că doresc să înceapă testarea Ride Pilot pe vehiculele de pre-producție în acest an în California, în așteptarea aprobării de reglementare. Dar când vehiculele de producție vor intra în funcțiune anul viitor, vor fi standard cu tehnologii mai simple de siguranță a șoferului, care vor ajuta la colectarea de date pentru a valida tehnologia Ride Pilot înainte de a fi lansată.
„Cred că ne vom direcționa unele dintre vânzări către California pentru a avea cât mai multe în traffic astfel încât să ne ajute la colectarea tuturor datelor și parametrilor de funcționare”, a spus Petrofski, citat de Reuters.
Volvo a refuzat să spună cât costă abonamentul pentru a face upgrade la Ride Pilot. „Credem că majoritatea veniturilor noastre viitoare vor proveni din vânzările de software”, a spus Petrofski.
Luminar însuși va furniza ceea ce este cunoscut sub numele de senzor LIDAR, o parte cheie a sistemului care ajută mașinile să obțină hărți rutiere tridimensionale. Dar vehiculul se va baza și pe cinci senzori radar, opt camere și șaisprezece senzori cu ultrasunete, toate legate împreună cu software-ul companiei suedeze Zensact.
Anunțul Volvo vine la scurt timp de la aprobarea, în Germania, a sistemului de conducere semiautonom Drive Pilot pentru modele Mercedes Benz.