
Colectarea datelor privind accidentele
Date detaliate sunt necesare în cazul în care a avut loc un accident rutier. Acestea se referă la oamenii și vehiculele implicate, circumstanțele și cauzele accidentelor și daunele materiale și umane.
Aceste informații sunt esențiale pentru a înțelege factorii implicați în accidente rutiere individuale. Datele detaliate privind accidentele sunt, de asemenea, necesare pentru a arăta autorităților politice sfera de aplicare a problemei siguranței rutiere, pentru a identifica tipurile de inițiative vizate necesare pentru a preveni accidentele și vătămările într-o țară și pentru a evalua impactul oricăror măsuri luate.
În majoritatea țărilor, poliția rutieră este responsabilă de colectarea și întreținerea informațiilor privind accidentele rutiere, incluzând notarea detaliilor privind fiecare accident rutier la fața locului și raportarea tuturor constatărilor. Politicii ar trebui să i se permită accesul la informațiile privind vătămările victimelor accidentelor rutiere care au fost tratate în spital, pentru a putea raporta natura leziunilor lor. Colectarea de date post-accident, care include date spitalicești, face o raportare completă asupra consecințelor fiecărui accident posibil, inclusiv leziuni, decese și invalidități pe termen lung. Durata perioadei de urmărire post-accident variază de la o țară la alta de la zero la 30 de zile. Monitorizarea accidentelor de accidente rutiere este esențială în dezvoltarea unei imagini a scării reale a accidentului rutier și a problemei accidentului rutier în cadrul unei țări.
Experiența arată că cea mai simplă soluție este de a da poliției responsabilitatea pentru colectarea tuturor datelor legate de victimele accidentelor. Se poate de asemenea remarca faptul că există forme standard de colectare a datelor care se utilizează practic în toate regiunile lumii, care pot fi schimbate între țări. Programele software prietenoase pentru utilizatori sunt, de asemenea, disponibile pentru computerizarea procesării și analizei datelor.
Lipsa de date și subestimarea problemei accidentelor rutier
În țările care nu dispun de un sistem de urmărire a victimelor accidentelor în spitale, decesele rutiere pot fi subestimate cu până la 200% în unele cazuri. Datele privind mortalitatea trebuie să țină seama de decesele atât la scena accidentului, cât și ulterior în spital, ceea ce nu este cazul în majoritatea țărilor cu venituri mici și mijlocii, adică în 80% din lume.
Unele țări mențin un sistem fiabil de colectare a datelor privind accidentele rutiere, în timp ce ceilalți iau în considerare numai daunele care apar la scena accidentului, iar altele nu mențin niciun sistem centralizat de gestionare a datelor. Această diversitate face dificil, dacă nu imposibil, compararea exactă a situației de siguranță rutieră între țările din întreaga lume. Deși nu sunt perfecte, cifrele existente oferă o perspectivă asupra amplorii accidentelor rutiere globale și a problemei accidentului rutier.