Bune Practici

Eroii conduc in pijamale – Slovenia, 2017

Campania „Eroii conduc în pijamale” se adresează tinerilor, expuși adesea riscului de conducere sub influența alcoolului sau a altor substanțe psihoactive. La nivel național, campania vizează sensibilizarea părinților despre riscurile pe drumuri și mobilizarea acestora pentru a îmbunătăți siguranța copiilor lor, mai ales la sfârșit de săptămână. Prin intermediul campaniei, părinții care își conduc copiii la/de la petreceri devin eroi.

 

Slogan

Eroii conduc in pijamale.

Continut

În Slovenia, alcoolul este cauza unei treimi din toate accidentele rutiere mortale. O treime din aceste accidente sunt provocate de tineri. Majoritatea accidentelor cauzate de condusul sub influenta se petrec in zilele de weekend. Una dintre actiunile campaniei a fost organizarea de curse gratuite spre si de la concerte in trei regiuni principale ale Sloveniei, Slovenske Konjice, Brežice si Idrija. Ambasadorii organizatiei, persoane imobilizate in scaune cu rotile in urma unor accidente rutiere au fost soferii acestor curse speciale gratuite oferite tinerilor, spre și de la concerte ale unor bine cunoscute grupuri muzicale slovene. Inceputul campaniei a fost marcat printr-o conferinta de presa. Materiale ale campaniei au fost: anunțuri radio, reclame in toalete publice, site-uri web, postere, îmbrăcăminte promoțională, bannere roll- up, pliante.

Public-tinta

Adolescenți, tineri adulți: Tineri, viitori soferi și soferi începători care nu au experiență de conducere. Datorită stilului lor de viață, aceștia conduc mai des în situații riscante (noaptea, obosiți, sub influența alcoolului, sub influența colegilor) și folosesc o varietate de dispozitive audio și mobile. Adulti: Familia este esentiala in educarea copiilor sănătoși din punct de vedere social, mental și fizic și in acelasi timp familia joaca un rol important în prevenirea problemelor în timpul adolescenței care pot continua la maturitate. Această inițiativă a fost aleasa deoarece abordează problema condusului sub influenta alcoolului în rândul tinerilor și activează părinții să-și reia rolul de eroi – modele pentru copiii lor. Prin implicarea tinerilor, a părinților și a comunităților locale, s-a creat o abordare holistică pentru abordarea problemei condusului sub influenta alcoolului și îmbunătățirea siguranței rutiere în rândul tinerilor. Ambasadorii inițiativei sunt victime ale accidentelor rutiere care au leziuni ale coloanei vertebrale din cauza accidentelor.

Evaluare

Evaluarea a fost realizată pe două niveluri: campania națională de informare – numărul de aparitii de presă (print, TV, internet și radio) -> 122 de aparitii în format tipărit, TV și internet; 210 anunțuri radio. Numărul tinerilor și al adulților informati prin intermediul mijloacelor de informare în masă -> 6,993,211 (populația Sloveniei este în jur de 2 milioane -> în medie, fiecare persoană a văzut campania în jur de 4 ori) . Valoarea estimată a publicității media în EUR -> 327.217 € – Numar de vizualizari pe Facebook -> 41.000 de vizualizări. Numărul de accidente de circulație cauzate de alcool (în 2017) -> 193 (comparativ cu 2016 înseamnă reducere de 28%). Numar de cazuri de condus sub influenta alcoolului in rândul persoanelor în vârstă de 15-24 de ani (în noiembrie / decembrie 2017) -> 160 (comparativ cu 2016 înseamnă o reducere de 27%). Nivel Regional / Local în 3 regiuni. Numărul de curse gratuite oferite de către ambasadorii campaniei in scaun cu rotile pentru evenimentele principale -> 54 curse gratuite pentru 98 de pasageri tineri. Numărul tinerilor care au ajuns la evenimentele principale -> 1100. – Numărul de centre de tineret instruite pe tema siguranței rutiere -> trei. Numărul de planuri de acțiune pregătite -> trei.

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.