
Utilizatorii vulnerabili şi caracteristicile de siguranță ale vehiculelor
Motivul principal pentru care utilizatorii vulnerabili de drum sunt vulnerabili este că le lipsește masa, viteza și compartimentul fizic al unui vehicul care protejează șoferii și pasagerii într-o coliziune. Atunci când apar accidente, utilizatorii vulnerabili ai drumurilor sunt susceptibili de a suferi un prejudiciu semnificativ mai mare decât conducătorii unui vehicul. Având în vedere că din ce în ce mai multe elemente de siguranță ale vehiculelor devin standarde pentru vehiculele noi, este din ce în ce mai important ca utilizatorii vulnerabili ai drumurilor să își amintească faptul că aceste caracteristici de siguranță ale vehiculelor nu pot reduce vulnerabilitatea acestora pe șosea. Este totuși necesar ca pietonii și cicliștii să rămână vigilenți, să se comporte în siguranță și să fie conștienți de vulnerabilitatea lor.
Beneficiază utilizatorii vulnerabili ai drumurilor în urma caracteristicilor de siguranță ale vehiculelor?
Caracteristicile de siguranță ale vehiculului, precum frânele anti-blocare (ABS), asistența la frânare și controlul tracțiunii, sunt proiectate pentru a ajuta șoferii să-și oprească vehiculul mai eficient și pentru a-i ajuta să păstreze controlul direcției după un episod de frânare. Alte caracteristici de siguranță ale vehiculelor, cum ar fi sistemele de avertizare privind coliziunea frontală și sistemele de avertizare de plecare avertizează conducătorii auto dacă este detectată una dintre aceste situații potențial periculoase.
Aceste sisteme de siguranță promit să contribuie la îmbunătățirea siguranței rutiere globale atunci când sunt combinate cu practicile de conducere în siguranță. În unele cazuri, aceste caracteristici de siguranță pot ajuta la prevenirea ca un utilizator să fie afectat de utilizatorii vulnerabili ai drumurilor sau poate contribui la diminuarea prejudiciului generat de utilizatorii vulnerabili ai drumurilor în eventualitatea unei coliziuni. Cu toate acestea, de aceste caracteristici pot beneficia doar utilizatorii vulnerabili ai drumurilor dacă sunt combinate cu practici sigure de utilizare a drumurilor de către toți cei care împărtășesc drumul.
Pentru a ilustra, asistența la frânare poate oferi un sprijin suplimentar la frânarea conducătorilor auto care trebuie să facă o oprire de urgență. Cu toate acestea, beneficiile asistenței la frânare sunt limitate în cazul în care șoferii sunt distrași și frâneză mai târziu, oferind astfel sistemului de siguranță avansat mai puțin timp pentru a munci, reducând probabilitatea ca o coliziune să poată fi evitată. Beneficiile asistenței la frânare sunt limitate în același mod atunci când pietonii sau cicliștii se comportă neașteptat, lăsând șoferilor mai puțin timp să reacționeze.
În mod similar, sistemele avansate de avertizare privind coliziunea pot avertiza șoferii dacă sunt pe punctul de a se ciocni cu un alt vehicul, dar multe dintre aceste sisteme nu sunt concepute pentru a detecta eventualele coliziuni cu pietoni sau bicicliști și nici nu pot avertiza în mod suficient dacă un utilizator rutier vulnerabil apare brusc în fața vehiculului. Această limitare a designului, combinată cu practicile nesigure ale șoferului sau cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, poate face imposibil ca de sistemul de avertizare în caz de coliziune să beneficieze utilizatorii vulnerabili ai drumurilor. Fiecare caracteristică de siguranță are limite funcționale și / sau de proiectare, precum cele descrise. Viteză, distragerea atenție, depreciere și comportamente nesigure din partea pietonilor și cicliștilor pot submina serios performanțele elementelor de siguranță și pot neglija cu ușurință avantajele de a avea caracteristici de siguranță.
În ceea ce privește utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, supremația în ceea ce privește siguranța vehiculelor poate fi o stradă bidirecțională: șoferii se pot baza prea mult pe elementele lor de siguranță pentru a „urmări drumul” pentru ei și utilizatorii vulnerabili ai drumurilor se pot baza prea mult pe caracteristicile de siguranță pentru a le ajuta să le protejeze atunci când se angajează într-un comportament riscant, cum ar fi jaywalking sau ciclism, fără a fi clar văzute de șoferi. Dacă șoferii și utilizatorii vulnerabili ai drumurilor cred că cred că numai caracteristicile de siguranță pot ajuta la prevenirea accidentelor, aceștia pot acționa în moduri care altfel ar fi prea riscante. Ancheta recentă a TIRF a scos la iveală dorința unor șoferi de a se angaja în comportamente periculoase inclusiv limitarea vitezei, umplerea hayonului, și consumul de alcool și de conducere la vehiculele cu caracteristici de siguranță.
În aceste condiții, este posibil ca utilizatorii vulnerabili ai drumurilor să nu poată beneficia de avantajele tehnologiei de siguranță a vehiculelor, deoarece șoferii care au această tehnologie la dispoziția lor pot fi mai agresivi, mai puțin atenți și, în general, mai periculoși. Nu poate fi supraestimat faptul că singura modalitate prin care caracteristicile de siguranță pot aduce beneficii șoferilor și utilizatorilor vulnerabili ai traficului este dacă ambele grupuri combină progresul în tehnologia de siguranță a vehiculelor cu practicile rutiere sigure.