pietonivarstnici

Anumite caracteristici ale profilului sunt asociate cu un risc ridicat al unui utilizator vulnerabil de a se implica într-o coliziune cu un autovehicul:

Sex:

Bărbații sunt suprareprezentați atât în coliziuni pietonale, cât și în ciclism. În Canada, în 2010, bărbații au reprezentat 61,7% din totalul deceselor pietonilor (TIRF 2013). Această diferență este, de asemenea, valabilă și pentru bicicliști, dintre care bărbații au reprezentat 90,9% din decesele de ciclism în 2010. Datele pentru 2013 în Statele Unite reflectă modele similare. În rândul pietonilor, bărbații au reprezentat aproximativ 68,6% din numărul de decese (NHTSA 2015a), iar în rândul bicicliștilor, bărbații au reprezentat aproximativ 86,9% din numărul de decese (NHTSA 2015b).

Vârsta:

Pietonii vârstnici sunt cei mai expuși riscului de rănire fatală pe șosea. Dintre toți pietonii răniți mortal în 2011 în Canada, 31,3% aveau vârsta de 65 de ani sau mai mult (TIRF 2013). Dintre cicliștii din 2003, 31,2% dintre victimele accidentelor din Canada au fost peste 55 de ani (TIRF 2013). Persoanele vârstnice prezintă un risc crescut de a fi ucise în urma impactului cu un vehicul, din cauza fragilității lor sporite, a mișcării mai lente și a scăderii aptitudinilor perceptive. Pietonii cei mai tineri sunt, de asemenea, în pericol de a fi răniți într-o coliziune. În 2013, copiii americani în vârstă de 14 ani și mai mici au reprezentat 26,3% din numărul de decese pietonale, iar 15,2% din toți pietonii răniți în accidente de trafic (NHTSA 2015a).

Share: