
Arhitecturile ITS Nationale
Odata cu raspandirea ITS, din ce in ce mai multe tari isi creaza propriile Arhitecturi ITS Nationale sau Regionale.
Prima Arhitectura ITS Nationala a fost creata in Statele Unite. Aceasta a fost finantata de catre Departamentul de Transport al Statelor Unite si facuta publica in iunie 1996. Toate dezvoltarile ITS in SUA se asteapta a fi in conformitate cu aceasta arhitectura.
Urmand recomandarile de nivel inalt, Comisia Europeana a decis sa finanteze proiectul KAREN, care a avut ca scop dezvoltarea Arhitecturii Cadru Europene ITS. Prima versiune a fost facuta publica in 2000. Aceasta a fost imbunatatita si extinsa de catre proiectele FRAME si a fost si este utilizata de un numar din ce in ce mai mare de tari ca baza pentru Arhitecturile Nationale sau Regionale ale acestora.
Arhitectura Cadru Europeana ITS este proiectata sa furnizeze un cadru flexibil de nivel inalt astfel ca diferite tari sa poata dezvolta o arhitectura dupa propriile cerinte. Proiectele de Arhitectura Nationala ITS bazate pe Arhitectura Cadru Europeana ITS, cum ar fi ACTIF (Franta), ARTIST (Italia), TTS-A (Austria) si TEAM (Republica Ceha), au din acest motiv o abordare si o metodologie comune, dar fiecare dintre acestea sunt orientate catre aspecte locale si catre dezvoltarea acestora in detaliu.
In exteriorul Europei, alte tari, printre care Japonia, China, Chile si Australia au avut initiative similare. In pofida diferentelor de abordare ce se intalnesc la nivel mondial, exista o dorinta crescuta pentru schimbul de experienta si explorarea posibilitatilor de cooperare la nivel mondial pe elementele importante.