transportpublicinteligent

Aceasta este una dintre ariile in care s-au facut pasi considerabili. Furnizorii de servicii ITS sunt capabili sa ofere informatii catre calatori prin intermediul diferitelor canale inainte si in timpul calatoriei, ex. dispozitive la bordul vehiculului, servicii web, panouri de mesaje, kiosk-uri speciale, telefoane mobile, etc., oferind support pentru alegerea celui mai bun mod si a celei mai bune rute, dar si informatii despre costurile calatoriei.

ITS ajuta la furnizarea unui serviciu complet de calatorie: de la planificarea calatoriei si ghidarea pe o anumita ruta la rezervarea biletelor si locurilor de parcare. Legaturile cu serviciile turistice ofera servcii suplimentare, cum ar fi rezervari la hoteluri, informatii despre locuri de vizitat etc.

Exemple

  • Monitorizarea automata a traficului, conditiilor meteo si celor rutiere face posibila consilierea calatorilor in ceea ce priveste modificarea rutelor si schimbarea modului de transport. Conducatorii pot fi, de exemplu, atentionati asupra congestiilor din trafic si pot fi sfatuiti sa aleaga rute alternative sau sa foloseasca „park and ride”.
  • Pasagerii transportului public pot fi informati despre timpul de sosire estimat la bordul vehiculului, in statii, pe telefonul mobil sau chiar pe Internet inainte de startul calatoriei.

In aceste zile ale calatoriilor internationale, este important sa se poata planifica si primi ajutor pentru calatoriile internationale. Asta inseamna ca sistemele de informare din diferite tari sa fie compatibile si interoperabile.

Share: