volvo
Vehicule și Inovație

Cum arată urmașul Volvo XC90, un crossover total electric. În România, gigantul și-a dublat vânzările, aproape numai cu mașini electrificate

Succesorul complet electric al Volvo XC90 s-ar putea numi Embla. Indiciul a fost oferit chiar de șeful Volvo, Hakan Samuelsson, sugerând potențialul nume de model al SUV-ului electric fabricat în SUA. Între timp, în România, Volvo aproape și-a dublat vânzările modelelor sale, aproape în totalitate fiind electrificate.

Se știe de ceva vreme că Volvo dorește să se abată de la schema anterioară de denumiri alfanumerice pentru viitoarele modele de vehicule electrice – succesorul XC90 urmează să fie primul care va face acest lucru. Șeful Volvo, Hakan Samuelsson, a dezvăluit într-un interviu că desemnarea modelului succesorului electric XC90 va începe cu o vocală.

După cum apare pe portalul Carbuzz, unii „oameni inteligenți de pe internet” au căutat printre cele mai recente înregistrări de mărci – și au găsit ceea ce căutau. Potrivit raportului, Volvo a înregistra numele Embla ca marcă protejată în octombrie. Se presupune că este primul nume de marcă înregistrat de Volvo cu o vocală la început în patru ani.

Succesorul lui XC90 urmează să fie dezvăluit anul viitor și va fi construit la uzina Ridgeville din Carolina de Sud. De asemenea, după unele dezvăluiri, SUV-ul electric va fi primul Volvo pe o platformă complet electrică. Cele două modele electrice actuale, XC40 Recharge și C40 Recharge, se bazează pe platforma mixtă CMA. Primul model electric conceput special s-ar potrivi, de asemenea, cu semnificația presupusului nume de model – Embla este prima femeie din mitologia nordică.

Că Volvo speră la lucruri grozave de la vehicul a fost clarificat de Samuelsson. „Se va naște electric, așa că nu va exista niciunul dintre compromisurile care apar atunci când transformi o mașină cu ardere într-un EV”, a spus șeful Volvo. „Asta înseamnă că nu trebuie să ne îngrijorăm despre ce se va întâmpla cu motorul și sistemul de evacuare. Această mașină va avea o podea plată și un interior încăpător. Va fi mașina de familie perfectă în Europa și SUA, unde actualul XC90 este foarte popular astăzi”.

Volvo a lansat „Concept Recharge” în vara anului trecut, fiind de așteptat să ofere o previzualizare a gamei de design. Cu toate acestea, este de așteptat ca modelul de producție să fie oferit și cu un al treilea rând de scaune opțional cu șapte locuri – conceptul avea doar patru locuri individuale aici. Aceasta ar fi, de asemenea, o caracteristică distinctivă a XC90/Embla de la Polestar 3 încoace, care urmează să fie construit și în Ridgeville pe aceeași bază tehnică.

Vânzările în România aproape s-au dublat

Cele peste 1.000 de unități livrate în 2021 în România reprezintă, conform EIT – Forum Auto, importatorul Volvo Cars, un nou record de vânzări, scrie lifenews.ro.

În plus, creșterea cu 37% a vânzărilor pe piața din România a fost susținută decisiv de gama Volvo Recharge. În 2021, o treime dintre mașinile Volvo vândute la noi au motorizare plug-in hybrid, în creștere cu 50% față de 2020.

În acest context, și ponderea de 94% a modelelor electrificate (PHEV și MHEV) în totalul vânzărilor este un record pentru importatorul Volvo Cars.

Cele mai vândute modele ale mărcii rămân SUV-urile. Menținând trendul global, XC60 rămâne cel mai bine vândut model Volvo, cu 377 mașini vândute în 2021, rezultatul unei creșteri cu 61% față de anul 2020. Al doilea cel mai vândut model este XC40 cu 249 unități, iar pe locul trei se află XC90 cu 248 unități.

Conform importatorului Volvo Cars, „cu o cotă de piață mai mare decât cea raportată în anul 2020, marca deține peste 10% din piața auto premium din România, strategia de dezvoltare vizând menținerea aceluiași trend pozitiv și în 2022”.

Anul 2021 a fost și anul extinderii rețelei de dealeri autorizați în România, trei noi parteneri – Simode Impex Craiova, Autoworld Cluj-Napoca și Cybernet Autocenter Bacău – alăturându-se mărcii și demarând operațiunile de vânzări și service.

„Strategia de dezvoltare a rețelei de dealeri este esențială pentru business-ul nostru pentru că ne dorim să fim aproape de clienții noștri. În ultimii trei ani am dublat numărul de dealeri autorizați Volvo care pot derula operațiuni de vânzări și service, astăzi având opt parteneri care acoperă toate regiunile importante ale țării”, a declarat Cristina Stoian, Sales & Network Development Manager, EIT – Forum Auto.

În România, Volvo Cars este reprezentat de grupul Euro Inter Trade. Înființat în 1990, acesta distribuie autoturismele prin sucursala Forum Auto care are peste 20 de ani de experiența pe piața locală.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.