utilizatoridedrumvulnerabili

Care sunt factorii de risc pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor?

Există mai mulți factori care sunt relevanți pentru riscul ca participanții la trafic vulnerabili să fie implicați într-o coliziune, cum ar fi:


Zona (urban vs. rural):

Majoritatea deceselor din rândul utilizatorilor vulnerabili se întâmplă în zonele urbane, unde există intersecții mai complexe, mai mulți pietoni și bicicliști și unde șoferii se concentrează probabil pe semnalele de trafic și alte vehicule și pot să nu observe utilizatori de drum. De exemplu, între Canada 2004 și 2008, 75% din decesele pietonilor au avut loc în zonele urbane. (Road Safety Canada Consulting 2011). În mod similar, în Statele Unite, 73% din coliziunile pietonale au avut loc în zonele urbane (NHTSA 2015a)


Alcoolul:

Alcoolul este un factor major care contribuie la accidente care implică utilizatori vulnerabili ai drumurilor. Pietonii sub influența alcoolului au reprezentat 40% din decesele legate de alcool în Canada în 2008 (CCMTA 2013). Există puține date cu privire la procentul alcoolului în rândul bicicliștilor grav răniți sau morți în Canada. Cu toate acestea, în Statele Unite, 20% dintre bicicliștii uciși în 2013 au avut un BAC de 0,08% sau mai mare (NHTSA 2013b).


Timpul zilei:

Între 2004 și 2008, mai mult de jumătate dintre decesele pietonilor (60%) au avut loc în Canada noaptea sau în condiții de iluminare scăzută (siguranța rutieră Canada Consulting 2011). Deoarece sunt mai puțini pietoni noaptea, aceste rate de decese pietonale arată că acesta este cu adevărat un mare risc.

În schimb, pentru bicicliști a rezultat că 34% din accidentele fatale se produc în condiții de întuneric (Road Safety Canada Consulting 2011). Ca o comparație, în Statele Unite 22,0% din coliziunile din 2013 au avut loc între 6:00 și 9:00 p.m., în timp ce 27% dintre coliziuni au avut loc între orele 9:00 p.m. și 6:00 a.m. (NHTSA 2015b).


Telefoane mobile și playere mp3:

Indiciile auditive care indică pietonilor și bicicliștilor informații importante privind siguranța pot fi ratate dacă acestia au o conversație la telefon sau ascultă muzică.

Per ansamblu, pietonii se comportă mai puțin în siguranță atunci când vorbesc la telefon în timpul mersului, mărind astfel riscul lor de implicare în accidente (Hatfield și Murphy 2007). Utilizarea telefoanelor mobile, a playerelor mp3 și a altor dispozitive tehnologice crește, de asemenea, cicliștilor riscul de a fi implicați într-o coliziune. Un studiu recent al bicicliștilor din Olanda a constatat că bicicliștii adolescenți și tinerii aveau mult mai multe șanse decât bicicliștii mai în vârstă să folosească telefoane mobile sau alte dispozitive de distragere în timpul ciclismului și că utilizarea acestor dispozitive a avut ca rezultat o probabilitate de 1.6 – într-un accident (Goldenbeld et al. 2012).


Factorii de conducere:

Viteza este unul dintre cei mai importanți factori în coliziunile care implică utilizatorii vulnerabili ai drumurilor (Heinonen și Eck 2007). Șansele ca un pieton să fie lovit de un vehicul crește odată cu creșterea vitezei, deoarece șoferii au șanse mai mici să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, să reacționeze și să se oprească la timp. În plus, deoarece viteza crește gravitatea oricăror leziuni asupra utilizatorului de drum vulnerabil crește, de asemenea, deoarece energia de coliziune este absorbită în principal de corpul mai ușor (ERSO 2006).

Share: