beneficiilemanagementuluivitezei

Promovarea cu success a unui program de gestionare a vitezei care abordeaza clar Safe System ofera multe beneficii. Cel mai evident este, desigur, reducerea numarului de decese si leziuni rezultate din accidente.

Beneficiile de siguranta ale vitezei de deplasare reduse includ:

  • timp mai mare pentru recunoasterea pericolelor
  • distanta redusa parcursa in timp ce raspundeti la pericole (reactie)
  • reducerea distantei de oprire a autovehiculului dupa franare
  • capacitatea sporita a celorlalti participanti la trafic de a judeca viteza si timpul vehiculului inainte coliziune
  • o mai mare oportunitate pentru alti participanti la trafic pentru a evita coliziunea
  • mai putina probabilitate ca un sofer sa piarda controlul vehiculului.

Tabelele 1.1 si 1.2 indica importanta modificarilor mici ale vitezei medii in producerea de beneficii de siguranta. Acestea arata efectul de siguranta estimat al unei reduceri de viteza de 1 km / h si, respectiv, de 2 km / h micsoreaza severitatea accidentelor. Tabelele arata ca reducerile de viteza au un efect mai mare pentru accidentele mai grave.

tabelmodelpower

Tabelele arata clar importanta reducerilor de viteza chiar mici. Cu toate acestea, realizarea unor astfel de modificari in viteza medie necesita adesea eforturi mari. Unul dintre motive este ca perceptiile soferilor cu privire la o viteza rezonabila si acceptabila tinde sa creasca in timp, din cauza masinilor mai rapide si a drumurilor mai bune. Pentru a realiza reduceri de viteza in zonele rurale, activitatile de informare a publicului si metodele de aplicare trebuie sa compenseze aceasta dezvoltare prin eforturi sporite si sanctiuni mai puternice.

STUDIU DE CAZ – Limita de viteza redusa si rezultatele, Noua Zeelanda

In timpul crizei din 1973, guvernul din Noua Zeelanda a redus limitele de viteza din mediul rural de la 88 km / h
la 80 km / h, ceea ce a dus la o reducere a vitezei medii rurale de 8-10 km / h. Scaderea vitezei a condus la o scadere semnificativa a numarului de leziuni, comparativ cu drumurile urbane care nu au fost afectate de modificarea limitei de viteza. Pe drumurile principale interurbane numarul de decese a scazut cu 37%, leziunile grave au scazut cu 24%, iar leziunile minore au scazut cu 22%. Reducerile corespunzatoare pentru zonele urbane au fost de 15%, 9% si 4%.

Multe guverne au demonstrat o reticenta in ceea ce priveste aplicarea efectiva a limitelor, deoarece exista o reactie publica considerabila la astfel de masuri. Angajamentul de a sprijini punerea in aplicare va fi esential pentru obtinerea unor viteze sigure de calatorie de catre soferi.

STUDIU DE CAZ – Modificari ale limitelor de viteza si accidentelor, Australia

In Australia, limita de viteza a retelei rutiere a crescut de la 100 km / h la 110 km / h in 1987 si apoi s-a schimbat la 100 km / h in 1989. Comparativ cu o zona de control unde limita de viteza a ramas la fel, rata de accidentare pe kilometru parcurs a crescut cu 24,6% cand limita de viteza a crescut si a scazut cu 19,3% cand limita de viteza a scazut.

Din modulul – De ce sa ne concetram asupra vitezei?

Share: