limitadeviteza-sigurantarutiera

Limitele de viteză sunt, de asemenea, esențiale pentru reducerea numărului de decese cauzate de accidente rutiere, în special în rândul tinerilor pietoni, care reprezintă 50% din accidentele rutiere în țările cu venituri mici și medii.

După cum s-a menționat mai sus, este necesar să se facă o serie de modificări in infrastructura rutiera pentru a forța șoferii să încetinească în anumite locuri. Cu condiția ca acestea să fie bine semnalizate, limitatorul de viteză este una dintre cele mai eficiente și mai ieftine îmbunătățiri ale siguranței rutiere in acest domeniu.

În același timp, trebuie depuse eforturi pentru a schimba comportamentul utilizatorilor și a-i convinge că viteza reprezintă un risc. Și aici există argumente științifice pentru reducerea vitezei care pot fi prezentate publicului. Acestea trebuie să fie repetate în mod constant în campaniile publice, iar șoferii trebuie să fie încurajați să se comporte respectuos și neagresiv.

În majoritatea țărilor există limite de viteză. Limitele predate elevilor prin școli de șoferi sunt uitate rapid dacă nu sunt indicate în mod clar prin semnele rutiere și dacă aplicarea legii este slabă.

Punerea în aplicare a limitelor de viteză, spre deosebire de verificările centurii de siguranță, necesită investiții. Formarea și echiparea ofițerilor de poliție pentru utilizarea aparatelor radar mobile și / sau fixe necesită cheltuieli, însă aceasta investitie se scoate foarte rapid prin colectarea amenzilor atunci când un astfel de sistem este pus în funcțiune și funcționeaza.

Conducerea sub influența alcoolului, în cele din urmă, este responsabilă pentru 30-50% din numărul de decese și accidente grave în funcție de țară. Limita maximă legală dincolo de care conducătorii auto sunt pedepsiți în majoritatea țărilor occidentale este de 0,5 grame pe litru. Studiile științifice au arătat totuși că, chiar și la această rată maximă autorizată, riscul unui accident este dublu față de riscul unei persoane care nu a consumat alcool.

În timp ce oamenii variază foarte mult în ceea ce privește reacția lor la alcool, în termeni generali aceasta este echivalentă cu aproximativ două pahare de bere de 25 cc sau două pahare de whisky de 3 cc (sau alte băuturi alcoolice de 40 °). Pentru femei, tineri, persoanele vârstnice și ușoare, limita de 0,5 g / l poate fi atinsă chiar prin mai putina băutura. Consumul de cafea, apă sau alimente nu reduce conținutul de alcool. Nu există rețetă magică. Eliberarea alcoolului din sistem este o chestiune de timp. De exemplu, pentru unele persoane poate dura două ore pentru a elimina efectele alcoolice ale unui pahar de bere de 25 cc.

Merită să ne amintim acest lucru, deoarece majoritatea oamenilor nu știu ce înseamnă 0,5 grame de alcool pe litru de sânge, cum este atinsă această limită și cât de mult pot persista efectele alcoolului asupra organismului.

Fiecare pahar suplimentar de alcool mărește probabilitatea unui șofer de a-și asuma riscuri și afectează în continuare judecata și aptitudinile fizice necesare pentru a conduce vehiculul într-un mod sigur. Mai mult de jumătate din țările lumii nu au o legislație care să stabilească o limită maximă clară pentru conținutul de alcool din sânge pentru șoferi și sancțiuni pentru agenți. Stabilirea legislației este primul pas pe care trebuie să-l realizăm. Cu toate acestea, cel mai bun sfat pentru șoferi nu este de a bea deloc înainte de a conduce.

Chiar și în cazul în care legislația există în țările cu venituri mici și mijlocii, este foarte rar aplicată. Publicul larg nu este deseori familiarizat cu legile privind consumul de alcool, care sunt adesea insuficient aplicate de poliția rutieră. În multe cazuri, poliția nu este echipată cu teste de alcool pentru șoferi și, în general, legile fără aplicare sunt inutile.

Comportament uman – Măsuri pentru Siguranţa Rutieră

Share: