EU Road Safety Exchange maria calinescu

Evenimentul de lansare al proiectului EU Road Safety Exchange a avut loc pe 9 octombrie 2019, între orele 11:00 și 16:30 la Thon EU Hotel, Rue de la Loi 75, 1040 Bruxelles. Evenimentul a fost moderat de Matthew Baldwin, director general adjunct al DG MOVE și coordonator european pentru siguranța rutieră.

Matthew Baldwin, Comisia Europeană, a salutat participanții. El a abordat situația siguranței rutiere la nivelul UE și a prezentat scopul evenimentului.

Herman de Croo, președintele Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor, a subliniat concentrația mare de experți în siguranţă rutieră din sală și a făcut referire la importanța schimbului de experiență pentru a îmbunătăți siguranța rutieră.

Antonio Avenoso, directorul executiv al Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor, a oferit o imagine de ansamblu asupra proiectului EU Road Safety Exchange, incluzând scopul proiectului, statele membre participante și experții înfrățiți, activitățile prevăzute și progresul realizat până în prezent.

Panelul 1 – Măsuri pentru îmbunătățirea siguranței infrastructurii rutiere

Prezentarea lui Klaus Machata, Consiliul austriac pentru siguranță rutieră (KFV), s-a concentrat pe importanța construirii unui sistem sigur care să protejeze utilizatorul drumului și rolul infrastructurii în acest sistem. Prezentarea sa a inclus exemple de bune practici din diferite state membre atât din mediul urban, cât și din cel rural și a analizat, de asemenea, importanța instrumentelor de evaluare a infrastructurii rutiere.

Prezentarea a fost urmată de o discuție specializată cu experți din proiect, Álvaro Gómez Méndez, Observatorul Național al Siguranței Rutiere, Spania și Lars Ekman, Administrația Suedeză a Transporturilor, Suedia.

Álvaro Gómez Méndez, s-a referit la finanțarea UE primită din timp de Spania, contribuind la o mare rețea națională de autostrăzi. El a subliniat ca autostrăzile sunt drumurile cele mai sigure şi s-a atins punctul de saturație, iar Spania a schimbat mentalitatea privind siguranța rutieră într-o abordare de sistem sigur.

Lars Ekman a subliniat diferențele dintre siguranța rutieră și alte zone în care siguranța era garantată. El a subliniat importanța barierelor și a subliniat că drumurile rurale au nevoie de multă considerație. S-a bucurat să vadă că vorbitorii se referă nu numai la cele mai bune practici, ci și la bune practici.

Panelliștii au fost de acord că discursul trebuie să se îndepărteze de a da vina pe șoferi. Klaus Machata a spus că stabilirea limitelor de viteză ar trebui să fie o decizie tehnică și nu o decizie politică. S-a discutat și despre limitele de viteză de 30 km / h în orașe, subliniind importanța încetinirii traficului în zonele urbane unde toți participanții la trafic interacționează.

Alte probleme ridicate în discuție au fost finanțarea infrastructurii rutiere și beneficiile pentru siguranță ale investițiilor în infrastructură. S-au evidențiat diferențele intrinseci între țări (adică țările de tranzit sau non-tranzit), precum și siguranța motocicliștilor în contextul barierelor de siguranță instalate pe drumurile rurale.

Panelul 2 – Măsuri de aplicare a legii pentru a combate principalii ucigași de pe drum

Prezentarea lui Volker Orben, președintele TISPOL, s-a concentrat pe importanța aplicarării legii în reducerea deceselor rutiere și a răniţilor grav și pe eficiența aplicării legii pentru viteză. El a subliniat, de asemenea, importanța reinvestirii veniturilor în siguranța rutieră și a spus că majoritatea silențioasă este în favoarea aplicării.

Volker Orben a subliniat că amenzile fixe nu au avut același efect pentru șoferii din diferite grupuri de venituri, astfel încât TISPOL ar susține amenda legată de venituri și descalificarea șoferului pentru infracțiunile transfrontaliere. Experții au estimat că aproximativ 20-30% din infracțiuni au fost comise de șoferi străini care au călătorit în străinătate, deoarece știau că beneficiază de imunitate.

Prezentarea a fost urmată de o discuție specializată cu experți Joël Valmain, Ministerul de Interne, Franța și Moyagh Murdock, Autoritatea pentru siguranța rutieră, Irlanda.

Moyagh Murdock a subliniat importanța unor date bune pentru a sprijini politicile privind dovezile solide. Ea a vorbit despre rolul alcoolului și viteza în provocarea coliziunilor rutiere. Irlanda a fost în timpul celui de-al patrulea plan de acțiune pentru siguranța rutieră, incluzând acțiuni desfășurate pentru toate agențiile, cu un sprijin puternic al poliției și acces la dosarele criminalistice.

Joël Valmain a adus un omagiu președintelui francez Chirac pentru conducerea sa în domeniul siguranței rutiere și pentru stabilirea în special a rețelei de camere de siguranță. El a spus că primele valuri de camere de viteză din 2003 au arătat o reducere imediată a deceselor rutiere. Joël Valmain a spus că camerele de viteză nu au înlocuit poliția de pe marginea drumului. El s-a referit, de asemenea, la centrul național de procesare a amenzilor din Rennes care s-a ocupat de 25 de milioane de infracțiuni în fiecare an, unele provenind de la resortisanți ai unor țări mai performante. El a anunțat că aceste camere de viteză din Franța vor face diferența între diferitele tipuri de vehicule, precum și purtarea centurii de siguranță și utilizarea telefonului mobil. El a subliniat că banii din amenzile venite au fost reinvestiţi în siguranța rutieră.

Panelistii au fost de acord cu privire la importanța aplicării vizibile și consecvente a legii.

Panoul 3 – Măsuri pentru îmbunătățirea siguranței rutiere urbane și protejarea utilizatorilor vulnerabili ai drumului

Prezentarea lui Dovile Adminaite, manager de proiect, Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor, s-a concentrat pe rezultatele raportului „Drumuri mai sigure, orașe mai sigure: Cum să îmbunătățim siguranța rutieră urbană”. Ea a explicat că șoferii nu economisesc timp prin viteză în orașe, ci doar pun în pericol utilizatorii vulnerabili ai drumului. Limitele de viteză ar trebui stabilite la nivelul în care AEB și siguranța pasivă au funcționat cel mai bine, iar viteza de 30 km / h ar trebui să fie susținută de modificările infrastructurii.

Multe orașe dezvoltă planuri de mobilitate urbană durabilă (SUMP), dar siguranța rutieră nu a fost întotdeauna una dintre prioritățile lor. Dovile Adminaite a oferit exemple de orașe devenind campioni în materie de siguranță rutieră și a împărtășit câteva recomandări pentru îmbunătățirea siguranței rutiere urbane.

Prezentarea a fost urmată de un panel de discuţii cu Roberto Vavassori, CLEPA, și experți din proiect Alexander Nowotny, Ministerul Transporturilor, Inovării și Tehnologiei, Austria Maarten van het Bolscher, Ministerul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor, Olanda.

Alexander Nowotny a spus că Austria lucrează în prezent la programul său de acțiune privind siguranța rutieră și a menționat liniile directoare existente pentru creșterea siguranței active în zonele urbane. El a spus că unele orașe au adoptat cei 30 km / h, Graz fiind orașul pionier. Alexander Nowotny a menționat, de asemenea, regulamentul nou introdus pentru biciclete electronice, dar a subliniat că reglementarea trebuie să fie susținută de conștientizare și aplicarea legii.

Maarten van het Bolscher a vorbit despre concentrarea reînnoită asupra siguranței rutiere în Olanda, deoarece țara a înregistrat o scădere a rezultatelor în ultimii ani. Un nou plan de siguranță rutieră a început anul acesta.

Matthew Baldwin a întrebat despre rolul tehnologiei în îmbunătățirea siguranței utilizatorilor vulnerabili de drum. Roberto Vavassori, președintele CLEPA, a vorbit despre noile tehnologii care ar ajuta la protejarea bicicliștilor și pietonilor, precum AEB.

Paneliştii au fost de acord că tehnologia ar putea ajuta la respectarea limitei de viteză, dar până când tehnologia o să fie montată la toate vehiculele, există perioada de tranziție actuală, când aplicarea legii și infrastructura sunt extrem de necesare.

Discuția a vizat și siguranța motoarelor cu două roți și a scuterelor electrice.

Jean Todt, trimis special al ONU pentru siguranța rutieră, a ținut un scurt discurs despre lucrările care se desfășoară la nivel mondial privind siguranța rutieră și etapele viitoare. El a recunoscut contribuția deosebită la îmbunătățirea siguranței rutiere adusă de activitatea comisarului UE pentru transporturi.

Comisarul Transporturilor, Violeta Bulc, a vorbit despre politicile de siguranță rutieră din UE, despre progresele realizate până în prezent și despre lucrările care urmează, subliniind importanța împărtășirii celor mai bune practici și a colaborării. Ea și-a exprimat speranța că proiectul EU Road Safety Exchange va oferi rezultate deosebite.

A urmat o ceremonie scurtă pentru a marca lansarea proiectului EU Road Safety Exchange. Fiecare reprezentant la nivel înalt din statele membre participante a primit un certificat de participare oferit de comisar. Ceremonia a fost urmată de o poză de grup.

Share: