sigurantarutiera-vehicul

Vehiculele moderne sunt considerabil mai sigure decât modelele mai vechi. Producătorii tind să fie de acord că va fi nevoie de timp pentru progresele tehnologice viitoare pentru a face îmbunătățiri de siguranță mai avansate. Standardele tehnice de siguranță și testările anuale ale vehiculelor sunt obligatorii în țările cu venituri ridicate.

În schimb, țările cu venituri mici și mijlocii au adesea o flotă de vehicule care nu corespunde standardelor, ceea ce exacerbează problema siguranței rutiere. Acest lucru este valabil în special pentru vehiculele comerciale, cum ar fi taxiurile, autobuzele și camioanele, care reprezintă în medie 50% din totalul vehiculelor din aceste țări. Testarea tehnică eficientă și independentă trebuie introdusă cât mai curând posibil, în special pentru flotele comerciale. Testarea trebuie să fie strictă acolo unde se referă la funcțiile vitale de siguranță ale vehiculelor, cum ar fi frânarea, șocurile și iluminatul.

O altă problemă de îngrijorare în țările cu venituri mici și mijlocii este supraîncărcarea vehiculelor comerciale care transportă mărfuri sau pasageri (sau ambele simultan, așa cum se întâmplă adesea). Este esențial să existe reglementări care să stabilească sarcini maxime și să aibă loc controale regulate. Îmbunătățirea mai accentuată a sectorului transportului public și comercial este una dintre cele mai bune modalități de a evita o astfel de supraîncărcare.

Deși standardul caracteristicilor de siguranță ale unui vehicul este o parte esențială a sistemului de siguranță rutieră, vehiculele care nu corespund standardelor sunt încă doar a treia cauză principală de accidente rutiere. Infrastructura rutieră şi comportamentul utilizatorilor rutieri sunt celălalte două cauze. – Înțelegerea siguranței rutiere și a măsurilor necesare

Share: